Auta z USA
naprawa krok po kroku
Jak naprawić sprowadzone auto?
Auto trafia do warsztatu
2. Auto wjeżdża do warsztatu, jest rozbierane i jest sporządzana lista niezbędnych części do odbudowy oraz kosztorys naprawy.
3. Po akceptacji kosztorysu przez klienta są zakupowane części zamienne oraz a po ich dostarczeniu można rozpocząć odbudowę auta.
Kompletowanie części, odbudowa blacharska, naprawa mechaniczna i lakierowanie
- Posiadając komplet części warsztat rozpoczyna naprawę tych, które można wykorzystać. Na tym etapie blacharz i lakiernik współpracują „pasując” nowe, stare oraz naprawione elementy auta.
- Jeżeli zachodzi potrzeba wymiany bądź naprawy np. zawieszenia auta – wkracza mechanik.
- Auta z USA posiadają inną konfigurację oświetlenia niż pojazdy europejskie. Tutaj potrzebne jest wparcie elektryka oraz elektronika, którzy zajmują się konwersją oświetlenia w amerykańskim samochodzie.
- Finalnie auto jest myte, prane oraz sprzątane w zależności od tego jakich usług zażyczy sobie nasz klient.
Drodzy Klienci
Od momentu przygotowania auta do naprawy, po jego przekazanie w Państwa ręce staramy się na bieżąco informować o postępach napraw i w miarę dostępności czasu przekazywać Państwu relacje zdjęciowe bądź wideo.
Dlatego bardzo prosimy o wyrozumiałość, ponieważ nie jesteśmy w stanie codziennie przesyłać stanu prac. Proces naprawy, czy wyszukiwanie części jest pracochłonny, a nadzór nad kolejnymi etapami prac jest dla nas priorytetem!
Proces naprawy krok po kroku
Tutaj musimy także wspomnieć, że w dzisiejszych czasach terminy u blacharzy, lakierników, elektroników i mechaników samochodowych są dość napięte. Ze swojej strony dokładamy wszelkich starań, aby auto, które będziemy kompleksowo naprawiać jak najszybciej po dojechaniu na nasz plac trafiło do warsztatu. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że chcieliby Państwo mieć swój samochód jak najszybciej w swoich rękach gotowy do jazdy
Postaramy się przybliżyć całą drogę jaką musi przejść auto, abyście mogli w pełni cieszyć się nowym nabytkiem.
Przejdźmy krok po kroku cały proces naprawy auta z USA:
- Po dostarczeniu auta do naszego warsztatu przede wszystkim umawiamy się na oględziny rzeczoznawcy (do tego czasu nie możemy praktycznie dotknąć auta), który oceni realne uszkodzenia i przygotuje pełen kosztorys i listę elementów do wymiany/naprawy. Na rzeczoznawcę czekamy od kilku dni, nawet do 2 tygodni.
- W międzyczasie pracownicy blacharni, lakierni, czy mechanicy są już powiadomieni o kolejnym aucie, które czeka na naprawę. Dlaczego, skoro nie można go naprawiać do czasu otrzymania opinii rzeczoznawcy? Dlatego, aby niektóre elementy (które widać gołym okiem) wymagające wymiany można było kupować i zamawiać. Niektóre elementy wymagają sprowadzenia, a to również trwa czasem nawet miesiąc.
- Po otrzymaniu opinii rzeczoznawcy mamy obraz elementów, które wymagają naprawy lub wymiany. Wówczas auto gotowe jest na „wprowadzenie do warsztatu”. Należy też pamiętać o tym, że żaden dobry serwis samochodowy, niezależnie czy to blacharz, czy mechanik nie czeka z założonymi rękoma na klienta. Niestety, ale dobry specjalista ma wręcz kolejkę klientów, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość. Oczywiście o każdym kroku, postępach informujemy klienta na bieżąco.
- Rozpoczynając naprawę auta z USA musimy mieć pełen obraz prac. Zaczynamy od demontażu części, które umożliwią szczegółową analizę uszkodzeń, których nie widać na pierwszy rzut oka oraz takich do których rzeczoznawca nie mógł się dostać.
- Przygotowujemy pełen kosztorys naprawy. Od Państwa zależy, czy części, które będziemy zamawiać będą oryginalne, czy poruszamy się w ramach zamienników. Po ustaleniu jakiej klasy części, elementów karoserii poszukujemy rozpoczynamy przygotowanie szczegółowego kosztorysu, który dostarczamy Państwu do akceptacji. Naturalnie mogą Państwo uczestniczyć w procesie poszukiwania części oraz ich zamawianiu na własną rękę.
- Czekając na dostarczenie części kontynuujemy przygotowanie pojazdu. Wycinamy lub demontujemy uszkodzone elementy, wykręcamy podzespoły wymagające naprawy lub serwisu, czyścimy podzespoły nadające się do dalszej eksploatacji.
- Po dotarciu części (a szczególnie elementów blacharskich) blacharz i lakiernik rozpoczynają ich „pasowanie” na aucie, aby mieć pewność, że wszystko do siebie pasuje. Następnie rozpoczyna się proces przygotowania do malowania. W międzyczasie blacharz (o ile jest to konieczne) naprawia, wstawia, pasuje mocowania, elementy nośne dla części karoserii.
- Części mechaniczne także trafiają na swoje miejsce. Mechanik musi mieć pewność oddając auto do dalszego procesu, że wszystko jest sprawdzone i przetestowane właśnie mechanicznie. Później proces rozkręcania i zdejmowania blacharki byłby problematyczny.
- Po złożeniu wszystkich części mechanicznych, po spasowaniu pomalowanych elementów blacharskich auto musi zostać dostosowane do wymagań unii europejskiej w zakresie oświetlenia. Samochód trafia do elektronika i elektryka, którzy:
- Dokonują stosownej modyfikacji oświetlenia (dodają także tylne światło przeciwmgielne)
- Kodują lub zmieniają moduły sterujące oświetleniem
- Zmieniają lampy przednie na wersje europejskie lub jeżeli jest to możliwe dostosowują kąty padania światła właściwe dla przepisów europejskich, bo jak wiadomo przednie światła w autach amerykańskich ustawione są symetrycznie.
Po naprawieniu samochodu wisienką na torcie jest jego mycie, odkurzanie, czy pranie. To także możemy wykonać dla naszych klientów
W dużym skrócie tak właśnie wygląda proces kompleksowej naprawy auta z USA. Cały proces może trwać od kilku tygodni, czasem nawet do kilku miesięcy. Wszystko zależy od:
- Wyboru części (oryginały / zamienniki)
- Dostępności części na magazynach
- Ilości i zakresu napraw innych samochodów na warsztacie
- Obłożenia pracy specjalistów
Z uwagi na dużą ilość pracy i kompleksowe podejście, które oferujemy nie jesteśmy w stanie wysyłać codziennie zdjęć i zdawać relacji z postępów w pracach. Gwarantujemy, że sami dokładamy wszelkich starań, abyście byli Państwo informowani o kluczowych etapach prac. Nam także zależy, aby auto było naprawione jak najszybciej i najlepiej . Mimo doskonale nam znanej niecierpliwości na swoje auto nasi klienci są zadowoleni z oferowanych usług o czym świadczą świetne opinie po dokonanych naprawach .
Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania w trakcie rozmowy telefonicznej lub za pomocą korespondencji mailowej.