Kalkulacja pojazdu / umowa importu
Pierwszym krokiem jest poinformowanie nas jakim autem są Państwo zainteresowani.
Ustalamy markę, model, silnik, oraz zakres roczników. Po znalezieniu samochodu szacujemy koszt całej transakcji tj. prognozowany koszt wygrania licytacji z uwzględnieniem opłaty domu aukcyjnego, opłatami celno-skarbowymi wraz z transportem pod Państwa dom.
Po Państwa akceptacji finansowej „prześwietlamy” pojazd dostępnymi narzędziami (CARFAX, AUTOCHECK).
Jeśli raport nie wykaże żadnych nieprawidłowości w historii auta, podpisujemy umowę wraz z wpłaceniem przez Państwa kaucji w wysokości 10% prognozowanej ceny pojazdu, ale nie mniej niż 3000 zł.
Kaucja
Kaucja jest formą zabezpieczenia dla licytującego w przypadku wycofania się przez Klienta z zakupu wybranego pojazdu oraz pokryciem „kary” narzuconej przez dom aukcyjny w przypadku rezygnacji licytującego.
Kaucja zostaje zwrócona w ciągu 2 dni roboczych na konto Klienta w momencie, gdy nie uda nam się wylicytować auta w założonym budżecie, lub przystępujemy do ponownego wyszukania innego pojazdu.
Licytacja
Aukcja trwa około 2 minut, a czas na podbicie stawki to tylko 5 s, dlatego wcześniej ustalamy z klientem budżet w jakim musimy się zmieścić.
Aukcję można podglądać z ekranu swojego komputera lub smartfona.
Transport z domu aukcyjnego do portu
Po zaksięgowaniu Państwa wpłaty w USA, odbieramy pojazd z domu aukcyjnego oraz transportujemy go do najbliższego portu, tak aby cena za transport była możliwie najniższa.
Posiadamy własne place przeładunkowe w Chicago, Houston, Honolulu, Los Angeles, Miami, Newark, Norfolk, Seattle, Savannah, Toronto oraz Jebel Ali, gdzie nasza firma wykonuje dokumentację zdjęciową dla Państwa, oraz pakuje wymarzony samochód do kontenera.
Fracht morski
Po zapakowaniu auta do kontenera, zostaje on zarejestrowany w systemie i umieszczony na statku płynącym do Bremerhaven w Niemczech.
Otrzymują Państwo od nas nr kontenera oraz nazwę statku, dzięki czemu na bieżąco można śledzić jego położenie.
Opłaty celno-skarbowe
Po dotarciu do portu w Bremerhaven pojazd zostaje wypakowany z kontenera, oraz obsłużony przez agencję, która wylicza należne cło oraz podatek VAT.
Rozliczenie otrzymują Państwo na adres mailowy i sami przelewają należność na konto agencji celnej.
Transport pod dom
Po uiszczeniu opłat celno-skarbowych pojazd zostaje zapakowany na auto lawetę typu lohr i rusza w ostatni etap podróży, czyli pod wskazany przez Państwa adres.
Opłaty

  • Broker – 300$
  • Transport w USA – w zależności od odległości do portu już od 150 USD
  • Fracht morski – już od 550 $
  • Rozpakowanie kontenera, obsługa agencji celnej – 400 €
  • Cło – 10% od kwoty zakupu
  • Vat – 19% od kwoty zakupu
  • Transport do Polski – 1200 -1400 zł